Flames, Ghosts og Spartans ultimative awesome forslag!
2 deltagere
Side 1 af 1
Flames, Ghosts og Spartans ultimative awesome forslag!
Sådan ser det ud indtil videre
1: Krigserklæring:
- Krig bliver erklæret gennem ambassaden, men offentliggøres på forum (det er frivilligt).
- Krig stoppes i ambassaden ved at man klikker på en knap kaldt "giv op". Man kan også klikke på "kampen står lige"-knappen. Så skal fjenden også trykke på knappen indenfor 2 timer, og så er krigen slut.
2: Guld:
- Under krig kan der plyndres guld. Men kun så længe den erklærende part er mindre end den der bliver "erklæreret". Dvs. hvis den erklærende alliance bliver større under krigen kan der ikke plyndres guld.
- Efter krig bliver der betalt 10% af alle tabernes guld til vindernes guld. Guldet bliver fordelt lige over vinderne. Hvis den tabende alliance har halvt så mange points som den vindende bliver der ikke betalt guld.
- Hvis man melder sig ud under krig bliver de 10% guld betalt med det samme.
- Der kan plyndres guld af inaktive
- Guld bliver plyndret på den måde, at et handelsskib kan holde 1k guld (men så heller ingen ressourcer (man kan vælge om man vil gå efter guld eller ress)).
- bashing reglen nedsættes til 4 angreb/døgn pr. by.
3: Kamp:
- der skal tilføjes nye enheder som har forskelle overfor hinanden. De urealistiske enheder (morter, ubåd f.eks.) fjernes.
- En kamp kan kun køre med et max antal runder efter hvor stor byen er den kæmpes i. Hvis ingen af modstanderne er færdige inden runderne har nået max taber den som har tabt mest GS på morale.
- Indbyggere, arbejdere og videnskabsmænd flygter op i bjergene efter et angreb. De kommer tilbage igen når de er sikre på at fjenden er væk.
- Ny enhed: ammonitionsvogn. Der findes to slags af dem: Ild og Normal. Ild ammo er mest til katapulter, men også ildpile. Ild skader mere, kan ramme flere på en gang og give mindre moral, men har mindre chance for at ramme. Normal skader normalt, men rammer meget nemmere. Hvis der er forskellig slags vogne i kampen bruges de efter hvor mange der er. Hvis der er 33 ildvogne og 67 normale bruger 33% af enhederne ild og 67% normalt.
- enheder gøres 5% nemmere at slåes ihjel og skader 5% mere mens at handelsskibe sejler 10% hurtigere.
- kamppladsen gøres større.
4: Andet:
- generalen kan overdrage posten i nogle timer til en anden.
1: Krigserklæring:
- Krig bliver erklæret gennem ambassaden, men offentliggøres på forum (det er frivilligt).
- Krig stoppes i ambassaden ved at man klikker på en knap kaldt "giv op". Man kan også klikke på "kampen står lige"-knappen. Så skal fjenden også trykke på knappen indenfor 2 timer, og så er krigen slut.
2: Guld:
- Under krig kan der plyndres guld. Men kun så længe den erklærende part er mindre end den der bliver "erklæreret". Dvs. hvis den erklærende alliance bliver større under krigen kan der ikke plyndres guld.
- Efter krig bliver der betalt 10% af alle tabernes guld til vindernes guld. Guldet bliver fordelt lige over vinderne. Hvis den tabende alliance har halvt så mange points som den vindende bliver der ikke betalt guld.
- Hvis man melder sig ud under krig bliver de 10% guld betalt med det samme.
- Der kan plyndres guld af inaktive
- Guld bliver plyndret på den måde, at et handelsskib kan holde 1k guld (men så heller ingen ressourcer (man kan vælge om man vil gå efter guld eller ress)).
- bashing reglen nedsættes til 4 angreb/døgn pr. by.
3: Kamp:
- der skal tilføjes nye enheder som har forskelle overfor hinanden. De urealistiske enheder (morter, ubåd f.eks.) fjernes.
- En kamp kan kun køre med et max antal runder efter hvor stor byen er den kæmpes i. Hvis ingen af modstanderne er færdige inden runderne har nået max taber den som har tabt mest GS på morale.
- Indbyggere, arbejdere og videnskabsmænd flygter op i bjergene efter et angreb. De kommer tilbage igen når de er sikre på at fjenden er væk.
- Ny enhed: ammonitionsvogn. Der findes to slags af dem: Ild og Normal. Ild ammo er mest til katapulter, men også ildpile. Ild skader mere, kan ramme flere på en gang og give mindre moral, men har mindre chance for at ramme. Normal skader normalt, men rammer meget nemmere. Hvis der er forskellig slags vogne i kampen bruges de efter hvor mange der er. Hvis der er 33 ildvogne og 67 normale bruger 33% af enhederne ild og 67% normalt.
- enheder gøres 5% nemmere at slåes ihjel og skader 5% mere mens at handelsskibe sejler 10% hurtigere.
- kamppladsen gøres større.
4: Andet:
- generalen kan overdrage posten i nogle timer til en anden.
Spartan- Antal indlæg : 9
Join date : 25/11/10
Sv: Flames, Ghosts og Spartans ultimative awesome forslag!
Forslaget er slet ikke færdigt, kommentere gerne og kom gerne med nye ideer
Styx- Antal indlæg : 25
Join date : 01/09/10
Age : 40
Geografisk sted : Bøgelandet ;)
Sv: Flames, Ghosts og Spartans ultimative awesome forslag!
Her er forskings område til Dragoner....
https://cid-eba8e0a85bbb4ec8.office.live.com/view.aspx/Forskningsomr%C3%A5de.docx?Bsrc=Docmail&Bpub=SDX.Docs&wa=wsignin1.0
Lidt nyt
https://cid-eba8e0a85bbb4ec8.office.live.com/view.aspx/Forskningsomr%C3%A5de.docx?Bsrc=Docmail&Bpub=SDX.Docs&wa=wsignin1.0
Lidt nyt
Styx- Antal indlæg : 25
Join date : 01/09/10
Age : 40
Geografisk sted : Bøgelandet ;)
Sv: Flames, Ghosts og Spartans ultimative awesome forslag!
Krig er ved at blive for kedeligt og det vil vi gøre noget ved. Vi er 3 der har snakket længe om det og fundet ud af at vi bliver nødt til at tilføje nogen tropper og ændre de andre.
Vi regner med at den bedste måde at gøre det på er at have fordel/ulempe på alle enheder. På den måde kan man få spydmandene med som har en fordel over for heste og da sværd har en ulempe mod heste vil man skulle begynde at bruge spyd og på dem måde kan man få i meget bedre strategi.
Vi har her valgt at lave en hest enhed som flanketropper. Planen er at man skal kunne skifte ud og da man ikke skal kunne udnytte det for meget ved at sætte heste på og meje sværderne ned og så sætte sværd ind og meje fjendens spyd ned har vi valgt at sætte opsætnings tid af tropperne.
Opsætnings tiden er:
Heste: 3 runder
Sværdkriger: 2 runder
Spydkriger: 1 runde
Så man vægler at man gerne vil skifte til heste og den begynder med at sætte tropperne op og 3 runde efter er de på plads og vil overtage sværdkrigernes plads.
Hvem har så myndigheden til at gøre det? Ja det er den første der ankommer til slaget medmindre han har givet rollen væk til en anden der deltager i l slaget. I tilfælde af at han er offline og han ikke har givet den videre gives kommandoen automatisk videre til den næste online spiller.
Vi regner med at den bedste måde at gøre det på er at have fordel/ulempe på alle enheder. På den måde kan man få spydmandene med som har en fordel over for heste og da sværd har en ulempe mod heste vil man skulle begynde at bruge spyd og på dem måde kan man få i meget bedre strategi.
Vi har her valgt at lave en hest enhed som flanketropper. Planen er at man skal kunne skifte ud og da man ikke skal kunne udnytte det for meget ved at sætte heste på og meje sværderne ned og så sætte sværd ind og meje fjendens spyd ned har vi valgt at sætte opsætnings tid af tropperne.
Opsætnings tiden er:
Heste: 3 runder
Sværdkriger: 2 runder
Spydkriger: 1 runde
Så man vægler at man gerne vil skifte til heste og den begynder med at sætte tropperne op og 3 runde efter er de på plads og vil overtage sværdkrigernes plads.
Hvem har så myndigheden til at gøre det? Ja det er den første der ankommer til slaget medmindre han har givet rollen væk til en anden der deltager i l slaget. I tilfælde af at han er offline og han ikke har givet den videre gives kommandoen automatisk videre til den næste online spiller.
Gæst- Gæst
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum